Electrozaal

De zaal is gebouwd in 1932 en door brand verwoest op 23 april 1981
In 1932 werd bij het 50-jarig bestaan van Smit Slikkerveer een ontspanningsgebouw aangeboden. Met de bouw werd vrij snel begonnen en op 17 april 1934 vond de ingebruikstelling van de 'Electrozaal' plaats. Voor het personeel van Smit Slikkerveer heeft de zaal een belangrijke rol gespeeld, zoals bij opleidingen, jubilea, afscheid van medewerkers en activiteiten van de personeelsvereniging. Bijna alle verenigingen in de gemeente Ridderkerk hebben in de loop der jaren deze zaal gebruikt voor hun festiviteiten. Pop tempel. Vele concerten daar gezien . Met vooral de Golden Earing(s). Stichting Pop Art. Was heel actief. Om dit oa mogelijk te maken .
In 1979 heeft Smit 120 woningen, 3 fabrieksgebouwen, het park, de kantine en ook de 'Electrozaal verkocht. De zaal werd niet meer gebruikt, vrij snel sneuvelden de ruiten en verviel het bouwwerk tot een ruïne. In de avond van 23 april 1981 werd de zaal volledig door brand verwoest. 24 april werden de resten gesloopt en afgevoerd. Slechts herinneringen bleven. Bron: 'terug naar toen in Ridderkerk