Colijnstraat / plein omstreeks 1965

Onder diverse winkels met er boven woningen
Ik was dit weekend toevallig in Ridderkerk en zie het artikel in De Combinatie. In 1957 ben ik met 8 jaar vanuit Rotterdam naar Ridderkerk gekomen en woonde in de Heemskerkstraat. Zodoende ken ik natuurlijk de winkeliers op het Colijnsplein tot ongeveer 1966.
Jan Bakker en de jongeren maakten de fiets en later de brommers.

Maarten Verveer bracht twee keer per week groenten en fruit met zijn paard en wagen. Wist U dat het paard ook Pieta heette?

De rest van het rijtje uit deze tijd ken ik ook, in het bijzonder de coop. Riemens was een kruidenier waar je alles los kon kopen. Hij bracht de boodschappen ook met de mandfiets naar huis. De mensen lieten hun lijstje in de zaak en hij stelde dan alles samen. Ik heb zelf op latere leeftijd wel eens iets geleverd. De coop ging dan met Riemens naar de Koninginnneweg bij het Raadhuisplein, direkt naast Piet Heiyman en de kapper. Die rij was nieuw gebouwd. De coop werd met die verhuizing een supermarkt en Riemens woonde er boven. Hier heb in mijn vakanties dan wel eens vakken ingeruimd en flessen gesorteerd. Dat ging tot ik ongeveer 14 was.
Cornelis (Kees) Antonie Goud
Praunheimer Landstrasse 78