Kruising Hogeweg.

Lagendijk met kruising Hogeweg (rechts op de voorgrond) Met links woonhuis en tuinderij van de Fam. van Wingerden wat later is afgebroken voor de uitbreiding van begraafplaats Vredehof.
Rechts van het woonhuis staat op de achtergrond een dubbele woning.
In het linkse gedeelte heeft rechercheur Schotel nog gewoond, daarna tuinder Aart Leenheer.
Links van het gedeelte met kappenluif van Van Wingerden is nog net een gedeelte zichtbaar van de loods van Loonbedrijf A.van der Waal.
Hier heeft vroeger boerderij de Riederhof van Fam. de Zeeuw gestaan.
Nog iets naar links, net boven de punt van de kas is het houten huisje zichtbaar van Jan van Pelt, destijds nog taxichauffeur geweest bij Rien Ambt, later RTC en zoon van fietsenmaker Ewout van Pelt van de Kerkweg.
Het gebouw daar achter is de Bethelkerk aan de Anjerstraat.
Het meest linkse huis is het huis van Henk van Vugt, de dakbedekker.
Thans bewoont door Toon Huizer, zijn schoonzoon en zijn vrouw.
De kas aan de linker zijde is een z..g. Bodegom kas een van de eerste kassen.
Hij was geheel van beton, zelfs de goten.
Op het dak lagen eenruiters, de zelfde ramen die men gebruikte voor platglas.
Dus eigelijk een broeibak van platglas op niveau.
Men behoefde niet meer op de knieen te gaan zitten onder een raam maar kon er nu recht op
onder door lopen.
In de jaren '80 vorige eeuw afgebroken.
Het luchten van de kas, "een luchie steken" deed men handmatig , raam voor raam !