Sonneheerd

„Sonneheerdt" officieel geopend
Aan de Havenstraat was sedert veertig jaar een oud verzorgingstehuis in gebruik. Het was oorspronkelijk „ashok" en met die naam stond het jarenlang bekend. In 1919 werd het ingericht voor typhuspatiënten, die hierin werden geïsoleerd. Daaruit ontstond het verzorgingstehuis. Het was echter niet ingericht voor deze taak. Talloze malen werd het verbouwd, doch ondanks dat, bleef het behelpen.
Het gemeentebestuur zocht naar een geschikte gelegenheid om aan die ongewenste toestand een eind te maken. In het nieuwe uitbreidingsplan Ridderkerk vond men een mooi stukje grond dat voor de bouw van een nieuw tehuis werd bestemd. Daarop werd het tehuis gebouwd. Woensdagmiddag in juni 1963 vond de opening plaats.
Info combi 13 juni 1963.

Uitg Boekhandel Jan Huizer Ben Rijweg 49 Ridderkerk Tel 2253